Escape Room i undervisningen

Jag fick syn på denna, inte helt nya bok på biblioteket, och blev nyfiken. Det är en riktig guldgruva om du är intresserad av att skapa Escape Room i din undervisning! Boken är pedagogiskt upplagd, lite bakgrund och allmänna tips och idéer innan det övergår till handgripliga tips om hur du ska göra. Författarna ger många tips på plattformar där du kan skapa Escape Room, både webbaserade och appbaserade. Givetvis finns det tips på hur du gör helt analoga eller digiloga Escape Rooms också. Jag var naturligtvis tvungen att testa något, så jag gjorde en tidningsartikel och en löpsedel på nästan ingen tid alls. Om detta känns spännande, men oöverstigligt, så bjuder författarna på färdiga Escape Rooms, bara att kopiera. De som skrivit boken och så generöst delar med sig heter Camilla Askebäck Diaz och Ulrica Elisson Grane.

Följ länken så kan du få ett smakprov av boken https://smakprov.nok.se/?isbn=9789127459175

Escape room i undervisningen Öka elevernas engagemang med spelifierat lärande
Camilla Askebäck Diaz och Ulrica Elisson Grane
Natur och Kultur, 2021