Nyvångsskolan i Löddeköpinge 27/10-22

Idag har skolan uppmärksammat att det är skolbibliotekets dag. Eleverna har fått tycka till om varför det är bra att ha tillgång till ett bemannat skolbibliotek. Vi finns till för dem och därför är det viktigt att ta reda på vad de anser om bemannat skolbibliotek. Jag fick även tips på böcker de vill att jag ska köpa in och att de önskar sig en myshörna. Jag fick så många svar så jag fick ta ned lapparna mellan varven. Så kul!

Nyvångsskolans läsårstema är “Vi läser”

Idag har det varit full aktivitet efter skoltid på Nyvångsskolan eftersom fritids har haft bokbytardag! Alla som ville fick ta med sig två böcker hemifrån och sedan byta dem mot två nya. Som bibliotekarie tycker jag att det är en alldeles strålande idé och en kompletterande aktivitet till att främja läsglädjen och som passar väl in med skolans tema.