Och nu blir det reklam:

Det är ju inte bara spöken som gäller på höstlovet. Jag vill också göra lite reklam för folkbibliotekets höstlovssatsning som bland mycket annat innehåller besök av den omåttligt populära författaren Helena Bross. Det är hon som skrivit böckerna om Klass 1b och deckarna om kusinerna Moa och Simon. Onsdagen 3/11 kl 16.00 finns Helena på Kävlinge bibliotek och pratar om sina böcker och en alldeles ny serie som är på väg. Gratisbiljetter kan ni hämta från och med igår på Kävlinge bibliotek.

Sen måste såklart alla modiga lyssna på Christina Strömwall, skolbibliotekarie på Skönadalsskolan, när hon berättar rysliga rysare på Löddeköpinge bibliotek måndagen 1/11. 10:- kostar biljetter till denna hemska kväll.

Kolla in programmet på närmsta skolbibliotek eller HÄR.