Vad händer när det är sommarlov?

Nu är sommarlovet här och ni kanske tänker att det är superlugnt på biblioteket. Men här händer det grejer! Denna veckan passar jag bland annat på att städa i hyllorna och flytta om böckerna så det blir lite luftigare. Ganska repetitivt och tråkigt, men viktigt eftersom det blir lättare att hitta.

Något som är nytt för i år är att Skönadals bibliotek är öppet för elever och deras vårdnadshavare under några timmar på eftermiddagen. Då finns det möjlighet att pyssla, låna böcker och lyssna på olika böcker. Denna veckan är det bilderböcker och nästa läser jag ur Mio min Mio. Hittills har det varit några elever varje dag, så får se om det håller i sig. Pokemón pysslet har varit väldigt populärt, så tack barnens bibliotek för instruktionerna!